Vaig descobrir l’obra de Montserrat Gudiol quan jo devia tenir sobre uns vint-i-cinc anys, em sembla recordar. Ales hores jo treballava fora de Barcelona, i el mateix temps feia un curs d'Electrònica Industrial aplicada, a l’Escola Industrial, entre altres coses. Des del primer moment amb va atrapar i seduir i en vaig gaudir enormement cada vegada que tenia la sort de coincidir amb una les seves exposicions -i que pogués accedir- com anar a la Galeria Dau al Set, a la Sala Gaspar o d'altres. També obres individuals a la Sala Parés. Tenia alguna cosa que m’arribava… M'hi sentia identificat. Han passat els anys, ja sóc gran, però la seva obra em segueix arribant i emocionant. Mai no he tingut l’honor de conèixer-la, però li agrairé sempre el que ha aportat a la pintura i a aquells que ens agrada Gràcies, Montserrat. L’obra de Gudiol es caracteritza per una gran sensibilitat i elegancia. El misteri, la serenor i la melanconia so...