Veig
que m'han enviat un correu que no és brossa, i això no passa sempre. Només han estat
un parell de dibuixos, sense una sola lletra, hi ha més és molt bo. M'han fet meditar . És profund
en les seves anotacions, des del llenguatge més efectiu en la modernitat pel
seu poder de síntesi i el seu pes sensorial, Pawla Kuczynskiego construeix el
seu pensament crític del sistema capitalista, des de la imatge.
Aquest polonès ha produït una obra considerable de periodisme-crític-imatge, abordant temes com l'explotació de la naturalesa per l'home; mostrant una societat que esclavitza als animals amb fins de productivitat, capaç de convèncer a si mateixa de poder reproduir la vida i executant el seu extermini amb 'naturalitat' i confiança. Penso que l'artista enfoca la mirada en la desigualtat social representant-la en la confrontació del nen amo i el nen servent.
Apuntant a la producció de somnis com a eix central de l'explotació i per tant la plusvàlua. I des d'aquesta aresta de la son com matalàs i plat de menjar, pren en la seva plàstica orgànicament un toc de surrealisme. Kuczynskiego en un crit punyent planteja la guerra com un altre dels pilars del capitalisme, amb el seu aparell militar aterridor de tot aquell que no tingui una arma, un aparell que subsisteix parasitàriament sobre la classe obrera. L'agonia de la ciutat que ha traslladat les seves drenatges i la seva contaminació fins a les ribes del mar. La necessitat de l'ofici del pallasso per la seva capacitat de produir ficcions per al embogiment dels altres quants de nosaltres no som pallassos?. Pawla és un clar exemple de la importància de la producció d'un disseny en resistència. Si els mitjans de comunicació ens bombardegen diàriament amb imatges de luxes i somnis americans, nosaltres hauríem de reivindicar aquests treballs i fer l'esforç de produir amb rapidesa la resposta cultural davant aquestes epidèmies de la imatge de la mort, la imatge que desvetlla.
."El vent mou imperceptiblement les fulles caigudes sobre el camí. Sembla obvi pensar i imaginar que són les seves invisibles carícies per així poder tocar-les sense que elles s'adonin d'això"
Aquest polonès ha produït una obra considerable de periodisme-crític-imatge, abordant temes com l'explotació de la naturalesa per l'home; mostrant una societat que esclavitza als animals amb fins de productivitat, capaç de convèncer a si mateixa de poder reproduir la vida i executant el seu extermini amb 'naturalitat' i confiança. Penso que l'artista enfoca la mirada en la desigualtat social representant-la en la confrontació del nen amo i el nen servent.
Apuntant a la producció de somnis com a eix central de l'explotació i per tant la plusvàlua. I des d'aquesta aresta de la son com matalàs i plat de menjar, pren en la seva plàstica orgànicament un toc de surrealisme. Kuczynskiego en un crit punyent planteja la guerra com un altre dels pilars del capitalisme, amb el seu aparell militar aterridor de tot aquell que no tingui una arma, un aparell que subsisteix parasitàriament sobre la classe obrera. L'agonia de la ciutat que ha traslladat les seves drenatges i la seva contaminació fins a les ribes del mar. La necessitat de l'ofici del pallasso per la seva capacitat de produir ficcions per al embogiment dels altres quants de nosaltres no som pallassos?. Pawla és un clar exemple de la importància de la producció d'un disseny en resistència. Si els mitjans de comunicació ens bombardegen diàriament amb imatges de luxes i somnis americans, nosaltres hauríem de reivindicar aquests treballs i fer l'esforç de produir amb rapidesa la resposta cultural davant aquestes epidèmies de la imatge de la mort, la imatge que desvetlla.
."El vent mou imperceptiblement les fulles caigudes sobre el camí. Sembla obvi pensar i imaginar que són les seves invisibles carícies per així poder tocar-les sense que elles s'adonin d'això"
aprendiendo para el futuro |
castellano
Veo
que me han enviado un correo que no es basura y además es muy bueno, y eso no pasa siempre. Sólo han
sido un par de dibujos, sin una sola letra.
Me han hecho meditar . Es profundo en sus anotaciones, desde el lenguaje más efectivo en la modernidad por su poder de síntesis y su peso sensorial, Pawl Kuczynskiego construye su pensamiento crítico del sistema capitalista, desde la imagen. Este polaco ha producido una obra considerable de periodismo-crítico-imagen, abordando temas como la explotación de la naturaleza por el hombre; mostrando una sociedad que esclaviza a los animales con fines de productividad, capaz de convencer a sí misma de poder reproducir la vida y ejecutando su exterminio con 'naturalidad' y confianza. Pienso que el artista enfoca la mirada en la desigualdad social representándola en la confrontación del niño dueño y el niño sirviente. Apuntando a la producción de sueños como eje central de la explotación y por tanto la plusvalía. Y desde esta arista del sueño como colchón y plato de comida, toma en su plástica orgánicamente un toque de surrealismo. Kuczynskiego en un grito desgarrador plantea la guerra como otro de los pilares del capitalismo, con su aparato militar aterrador de todo aquel que no tenga un arma, un aparato que subsiste parasitariamente sobre la clase obrera. La agonía de la ciudad que ha trasladado sus drenajes y su contaminación hasta las orillas del mar. La necesidad del oficio del payaso por su capacidad de producir ficciones para el enloquecimiento de los otros. Cuantos de nosotros no somos payasos?.
Pawl es un claro ejemplo de la importancia de la producción de
un diseño en resistencia. Si los medios de comunicación nos bombardean diariamente
con imágenes de lujos y sueños americanos, nosotros deberíamos reivindicar
estos trabajos y hacer el esfuerzo de producir con rapidez la respuesta
cultural ante estas epidemias de la imagen de la muerte, la imagen que desvela.
Me han hecho meditar . Es profundo en sus anotaciones, desde el lenguaje más efectivo en la modernidad por su poder de síntesis y su peso sensorial, Pawl Kuczynskiego construye su pensamiento crítico del sistema capitalista, desde la imagen. Este polaco ha producido una obra considerable de periodismo-crítico-imagen, abordando temas como la explotación de la naturaleza por el hombre; mostrando una sociedad que esclaviza a los animales con fines de productividad, capaz de convencer a sí misma de poder reproducir la vida y ejecutando su exterminio con 'naturalidad' y confianza. Pienso que el artista enfoca la mirada en la desigualdad social representándola en la confrontación del niño dueño y el niño sirviente. Apuntando a la producción de sueños como eje central de la explotación y por tanto la plusvalía. Y desde esta arista del sueño como colchón y plato de comida, toma en su plástica orgánicamente un toque de surrealismo. Kuczynskiego en un grito desgarrador plantea la guerra como otro de los pilares del capitalismo, con su aparato militar aterrador de todo aquel que no tenga un arma, un aparato que subsiste parasitariamente sobre la clase obrera. La agonía de la ciudad que ha trasladado sus drenajes y su contaminación hasta las orillas del mar. La necesidad del oficio del payaso por su capacidad de producir ficciones para el enloquecimiento de los otros. Cuantos de nosotros no somos payasos?.
suicidio |
"El
viento mece imperceptiblemente las hojas caídas sobre el camino. Parece obvio
pensar e imaginar que son sus invisibles caricias para así poder tocarlas sin
que ellas se den cuenta de ello".
17 comentaris:
ESTOS DIBUJOS LOS HE VISTO YO Y NO SE DONDE...
Ahora mismo estoy desconcertada Josep, Un petó.
Me gustan mucho estos dibujos.
Realmente buenos...salut
Josép com sempre un gran article, per donar a conèixer l'obra gràfica de Pawl Kuczynskiego, són excepcionals, només veure'ls captes a les imatges les diferències entre els éssers humà, les mentides i el dany que causem a tota la natura ...!
Realment fan reflexionar, aquests dibuixos, Josep. És un exemple claríssim de l'art compromès, un art que "toma partido hasta mancharse". Com ha de ser. Com la Mafalda, i el Perich, i el Cesc i el Forges i Chumy Chúmez, i el Roto... i tants altres. I poetes, i músics i cantants i actors i dramaturgs i cineastes.
Que una obra d'art faci pensar és una gran sort, enmig de tanta obra banal de consum, si no directament al servei del poder! L'art no farà la revolució, potser, però ajuda a crear sensibilitats i a estendre idees. Per això sol ja val la pena.
boníssim, deu ser un polonés català. O un català polonés.
Mª Trini, no te preocupes, seguro que alguien, alguna vez te los mandó.
Si buscas por GOOGLE el nombre de este señor encontrarás muchísimos. Valen la pena todos.
Como molestan los pobres, verdad?
Una abraçada.
Todos son buenos, pero el primero, el del político es realmente genial. Tengo un amigo que alguna vez coincidimos cuando tomamos café y siempre dice que con la imagen de la noticia tiene bastante.
Salut.
Manuel, tens raó, al mateix tems estic pensant en una frase molt bona, sobre la llibertat:"Si assumeixes que no existeix esperança, llavors garanteixes que no hi haurà esperança. Si assumeixes que existeix un instint cap a la llibertat, llavors existeixen oportunitats de canviar les coses." Noam Chomsky
Salut.
Grans exemples, Ramon, que per descomptat estic plenament d'acord. Sobretot el final. L'art, el que sigui, no ens solucionarà gairebé res, però ens farà pensar i obrir un camí per fer-ho nosaltres.
Moltes gràcies, com sempre.
Francesc. A tu que t'agradaria més de les dues coses. A mi ja m'està bé com està. El Perich, per exemple, com cita KRT, ja m'està bé. Et suggereixo que busquis tots els dibuixos d'aquest català polonès. Els solcs que amb suor obren i han obert, uns per plantar vida...
Uns altres sense escrúpol algun, omplen d'horror i mort.
Tan bones i tan clares, aquestes imatges.
Realmente buenísimos ¡ no tiene desperdicio ¡
Un abrazo desde Sevilla compañero ¡
Son impactantes,los tengo guardados porque me resultaron de una claridad visual tal que llega el mensaje instantaneamente,junto con la maestria de su realización.
Se puede decir apreciado amigo que me ganastede mano en elevarlos por este medio.
Observar cada uno despacio manan una cantidad de sentires , que nos sirven para diferentes maneras de irnos mejorando en el diario vivir.
Cariños
Helena, només veient la imatge ja ho diu tot. Que trist és recollir els grans d'arròs mentre tot és felicitat al seu voltant.
[M'has de perdonar si no et contesto al moment. M'agradaria fer-ho, però t'asseguro que no tinc gaire temps per fer-ho. Gràcies.]
Salutacions.
no, no tienen desperdicio, José Manuel. Si buenos son sus dibujos, mejor es su mensaje.
Un abrazo para un bético.
Abuela, tu siempre con tus sabias palabras. Es cierto, estos dibujos hay que guardarlos. Son tan reales que no requieren ni dejar que la mente haga nada. Él dibujo lo dice todo. Hay un comentario de KRT que nombra una serie de dibujantes parecidos a este. De todos los que nombra yo me quedo con "Perich" Su humor era muy parecido a este pero hablado.
Aun me acuerdo de uno que representaba un padre y un hijo arriba de una montaña, y el padre le dice al hijo:"Todo esto que ven tus ojos algún dia tampoco será tuyo, hijo mio".
Abuela, muchas gracias por estar aquí.
Un beso.
El arte acompaña al hombre dejano testimonio de toda nuestra historia,estos dibujos trascenderán como testimonio y avertencia,el mundo en que vivimos es así desigual,injusto,y poco saludable.Son imagenes que me llegan.un abrazo amigo mio!
Publica un comentari a l'entrada