Cercar en aquest blog

divendres, 15 de maig del 2015

para "rematar la faena"



Wert culmina la llei per provar de fer tornar els toros a Catalunya
Només el PP dóna suport a la normativa sobre la salvaguarda del patrimoni cultural inmaterial
El Congrés aprova aquest dijous, de forma definitiva, el projecte de llei de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial. Per als grups de l'oposició, l'objectiu últim de la normativa és blindar la tauromàquia a tot l'estat espanyol i, per tant, provar de tenir una eina jurídica perquè se'n tornin a fer a Catalunya.

I ara, de regal, i per contribuir una mica més al bon ambient generalitzat, pel senyor ministre de Cultura, intentaran tornar els toros a Catalunya, pixant-se una vegada més en les decisions d'un Parlament votat pels catalans. No em digueu que la cosa no passa de taca d'oli... 
 http://www.ara.cat/politica/WEERT-TOROS-PATRIMONI_CULTURAL_IMMATERIAL_0_1357064419.html

TRADUCCIÓN


Luz verde definitiva a la Ley de Patrimonio Cultural Inmaterial 

Una de las principales quejas de la oposición es que esta iniciativa esconde más protección al toreo y la posible vuelta a las corridas a Catalunya

El Congreso aprueba este jueves, de forma definitiva, el proyecto de ley.  Para los grupos de la oposición, el objetivo último de la normativa es blindar la tauromaquia en todo el estado español y, por tanto, intentar tener una herramienta jurídica para que se vuelvan a hacer en Cataluña.

Y ahora, de regalo, para contribuir un poco más al buen ambiente creado y  generalizado, van a intentar devolver los toros a Catalunya, meándose una vez más en las decisiones de un Parlament votado por los catalanes. No me digáis que la cosa no pasa de castaño oscuro...


10 comentaris:

Tot Barcelona ha dit...

toreroooooooooooooooooooooooooooooooo ¡¡¡


me da el flato


oleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Josep ha dit...

Si, Miquel, más vale que nos riamos porque lo de África empieza en los Pirineos es verdad!!!!!!!!!!!!!!

Salut.

Rodericus ha dit...

Bueno, es la pugna que mantienen, el aprovechar los vericuetos legales para hacer la puñeta.

Pero aquí tambien tendríamos que resolver la incongruencia de los "correbous" en Tarragona. No me gusta nada ver a un animal correr enloquecido con los cuernos en llamas para que cuatro trastornados se diviertan.

Me parecen mas solventes los encierros de San Fermín, allí el toro está en igualdad de condiciones, y como no seas rápido y ágil vas apañado.

Un abrazo

xavier pujol ha dit...

Una llei que protegeixi el dolor als animals com a espectacle?
La tortura taurina és una festa?
Els ministres i els grups que accepten aquesta barbaritat haurien de retornar al segle XIX.
Els que volem alliberar-nos construirem una república amb valors humans i solidaris amb tots els éssers del planeta, animals inclosos, digne dels segle XXI

Montse.G. ha dit...

Me horroriza el pensar y ver que hay gente que disfruta con el sufrimiento de un animal. Hay muchas fiestas que maltratan a los animales. Todas tendrían que ser erradicadas, es mi opinión. Pero vamos para atrás en esto y en otras muchas cosas. España va genial!!
Una abraçada, Josep.

Montse ha dit...

Com més gran em faig menys entenc aquests espanyols... (els del govern, esclar) "el poble", en general, és civilitzat (amb excepcions)...

Josep ha dit...

Rodericus, perdona la tardanza en contestarte.
En esto de los "correbous" en Tarragona no termino de entenderlo porque aquí cerca de donde estoy, en Cardona, también hay una larga tradición por los "correbous" y sin embargo desde que se terminaron los toros en Catalunya casi, casi también ha desaparecido allí sin tener que hacer nada, y si preguntas a la gente te diran que lo añoran en cantidad, pero reconocen la barbarie.
Por esto digo que no entiendo lo de Tarragona.

Los Sanfermines si que veo que puede ser una fiesta de la cultura inmaterial, porque es cierto que al toro se le respeta.
Fuera de una maldita vez El Toro de la Vega que tan orgullosos están sus vecinos. Y por último fuera (a la calle) un hombre (ministro de cultura que obliga a un pueblo que ha votado no a los toros que vuelva una salvajada del siglo XIX.
Una abraçada.

Josep ha dit...

Xavier, dispensa el temps que he trigat a contestar-te.
El sentiment anticatalà no és patrimoni de nostàlgics ni pot associar-se en exclusiva a sectors del PP.
Wert no és un qualsevol, no és un fatxa, no és un franquista, no és un personatge forjat a l’ombra d’una família beneficiada per l’anterior règim; no. Insisteixo, no estem parlant ni d’un fatxa, ni d’un inculte. Per això sorprèn tanta bel·ligerància i menyspreu contra el català. Sorprèn el comentari del ministre Wert als passadissos del Congrés dels Diputats I sorprèn el tema dels toros, però no és a favor o en contra dels toros. És contra Catalunya, i ja veuràs tu la de coses que inventara. "Contra Catalunña lo que haga falta"

Josep ha dit...

Montse, a ti tambien te pido disculpas por no haber contestado antes.
Si, ya lo creo que horroriza la tortura a un animal. Y más cuando es para ganar dinero a su costa con la excusa que esto es arte.
No se a quien pertenece la obligación de eliminar todo esto que es más del siglo XIX que del 2015, pero alguien tiene que terminar con tanta indignidad. En vez de quitar todo esto de enmedio lo que hacen es que Catalunya vuelva a tener toreros.
Y porque no en Canarias que ya hace más de 20 años que no tienen.
Y el resto de los españoles porque no se ponen al lado nuestro para ir contra esto que le llaman La Fiesta Nacional.
No, Montse, no va a favor de los toros, va contra Catalunya.
Una abraçada.

Josep ha dit...

Hola, Montse. Diguem que els espanyols són més civilitzats que alguns del PP o altres, no oblidis que gent del PSOE que manaven van votar SI. "Contra Catalunña lo que haga falta" Jo habia votat "No a los toros", i algun diumenge passava per La Monumental i érem més els manifestants que el public que entrava. Si no fos per algun "tureru" tipus Tomás o altres les places només hi hauria turistes. Però en Wert que no és un ignorant sap molt bé que fe tornar La Fiesta Nacional a Catalunya és anar en contra dels catalans. Ja li està bé. És el que vol.

Trampa de foc (I) de Núria Martí Constans

     Els primers anys del segle XX van ser anys d’avenços, creixement i revolució.   En aquell món dinàmic, les dones hi van tenir un paper ...