Cercar en aquest blog

dijous, 4 de desembre del 2014

Benvingut al món sanitari, senyor ministre! / Bienvenido al mundo sanitario, señor ministro!!

 
Aquesta senyora que veuen aquí no tenia ni idea de cap tipus de gestió sanitària, ha quedat sobradament demostrat al llarg del temps. Però és que aquest senyor que entre ara tampoc: ni remota idea, ni cap experiència. Res! Sempre m'ha costat entendre que posin de ministre a algú completament aliè al que ha de gestionar: sempre he pensat que la primera condició és que els ministres entenguessin una mica del tema del qual s'han d'ocupar.Al marge de la meva modesta opinió sobre la competència de l'anterior ministra, senyora Ana Mato, sí que voldria constatar que a la mateixa li cap al trist mèrit d'haver atemptat contra un dels pilars que feien la nostra sanitat exemplar: la seva universalitat. I a vostè només li demano un desig i un prec: que faciliti que els professionals sanitaris puguin atendre els seus pacients amb la dignitat que requereixen.
Tampoc demano gaire. Però bé, una cosa és el sentit comú i una altra la política tal com l'entenen tots vostès.

Són les cinc de la tarda.
Benvingut al món sanitari, senyor ministre!


CASTELLANO 
 
Ella no tenía ni idea de gestión sanitaria, ha quedado demostrado. Pero es que él tampoco: ni idea ni experiencia ninguna. Siempre me ha costado entender que pongan de ministro a alguien completamente ajeno a lo que ha de gestionar: siempre pensé que la primera condición es que los ministros entendieran un poco del tema del cual se han de ocupar. Al margen de mi modesta opinión sobre la competencia de la anterior ministra, señora Ana Mato, sí quisiera constatar que a la misma le cabe el triste mérito de haber atentado contra uno de los pilares que hacían nuestra sanidad ejemplar: su universalidad. Y a usted sólo le pido un deseo y un ruego: que facilite que los profesionales sanitarios que puedan atender a sus pacientes con la dignidad que requieren
Pero bueno, una cosa es el sentido común y otra la política tal como la entienden ustedes.

Son las cinco de la tarde
Bienvenido al mundo sanitario, señor ministro!!
 

12 comentaris:

Franziska ha dit...

Claro lo lógico sería eso pero no es eso lo que busca el Presidente, está claro. Quiere gente obediente, que no dé problemas -ya sabemos que el mundo de la medicina se les está sublevando-. Parece que tiene una buena imagen con la prensa, que es buen comunicador y es eso de lo que se trata. Los ministros ejecutan los planes del gobierno pero deben hacerlo de un modo tan hábil e inteligente que parezca que no puede hacerse nada mejor...Claro, por eso le ha costado tanto cesar a Ana Mato. Ella se limitaba a llevar a la práctica lo que le decían y punto. Cuando no son hábiles, hay que terminar cesándoles.

Espero que mis comentarios no te comprometan. Si te parece que me excedo, puedes omitirlo.

Un abrazo. Franziska

La cosa debe ser semejante al que contrata a un cocinero y éste mete la patita cuando el dueño de la casa está empeñado en quedar bien. Aunque haya cumplido con la minuta requerida, ha fallado la ejecución.

Ahora veremos cómo se las ingenia este señor. Ya sabrás que en la Comunidad de Madrid, por fin, han puesto de patitas en la calle al Consejero de Sanidad porque el pobre va de "bocazas". No es por lo que hace -que es lo importante- sino porque dice lo que piensa y lo que cree que piensa el Presidente. ¡Se ha equivocado!

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Desprès d'una hora, de rellotge, de retard al cap del Poble.... només em queda demanar que es deixin de retallades allà on no deuen, de posar ineptes als alts càrrecs i que ens tractin com a persones (a pacients i a metges)

xavier pujol ha dit...

Josep, d'acord amb el què dius.
I encara afegiria: amb la cara paguen!

Manuel Valero Ribes ha dit...

Quan era petit i es vivia en dictarura, escoltava al meu pare queixar-se del règim i dels canvis ministerials, i jo ho sentia, i pensava en la meva ignorància que hi havia un ministre del treball, de manera que ajudaria a tots els treballadors amb els seus problemes ... !!!
La innocència dels nens i les seves il·lusions, cosa meravellosa ... No ho creieu així ... !!!

Josep ha dit...

Hola Franziska, tus comentarios son fantásticos, y por supuesto tu tienes el derecho de exponer tus ideas, faltaria más que entre nosotros, (los amantes de los blogs nos censurasemos entre nosotros)
Tienes razón, lo hacen de esta manera que dices, y no solo este partido político , sino todos.Pero si con esto no les basta encima son gente que está metida en lios de corrupción, o que a su vez también "trabajan" para otras empresas. No pretendo que pongan a un investigador. No, esto no, pero hombre...Acoso no hay otra cosa??
Un abrazo.

Josep ha dit...

Bruixeta, tota la raó. Amb això que dius del CAP, molts pobles no tenim metge els caps de setmana. Jo no se les retallades per on s'han de fer, però per la Sanitat no. Esperem que aquest ministre no sigui com la Mato.
Bruixeta, tota la raó. Amb això que dius del CAP, molts pobles no tenim metge els caps de setmana. Jo no se les retallades per on s'han de fer, però per la Sanitat no. Esperem que aquest ministre no sigui com la Mato.
Si volts que digui la veritat on veig molta desigualtat entre la Seg. Soc, és a l'administració, als metges fan el que poden. I si en saps, fes una pregària perquè no sigui privada un dia d'aquests


Una abraçada

Josep ha dit...

Molt bé, Xavier. Amb la cara paguen... I amb la barra, amb la cara gruixuda, i ser uns barruts, uns peques, uns galtes. Que puc triar?

Josep ha dit...

Manel, jo recordo al més feixista de tots, Girón de Velasco, i també a José Solis Ruiz (advocat i Falangista de tota la vida) Hi ha noms que la nostra ment hauria de fer neteixa de tant en tant. Però aquests eren de treball, de Sanitat no recordo a ningú. Pot ser que no en tinguéssim cap?

Quina gràcia més fet, Manel. Tu ja et veies el ministre de treball ajudant-te a tu personalment, oi?

Tot Barcelona ha dit...

Completament d´acord , JOSEP
Salut

Montse.G. ha dit...

Bueno, de acuerdo en todo Josep. Y yo me pregunto: ¿No sería lo más adecuado que los distintos ministerios estuvieran encabezados por personas formadas en esa rama? Ministro de sanidad y servicios sociales... pues alguien que haya cursado estudios y tenga experiencia en ese campo.
Pido mucho ya lo sé!!! ¿Alguna vez podremos votar qué ministro queremos?? Estaría bien, verdad??
Por cierto, me alegro mucho de que haya sido cesado el famoso consejero de sanidad, pero... "Qué bien hubieran quedado", si lo hubieran cesado en el momento que tocaba!!!

Una abraçada.

Josep ha dit...

Es de una vergüenza fuera de serie, Miquel. Y si no es por el lio particular, no de política a esta no la sacan de aquí. ya verás este otro.

Salut.

Josep ha dit...

Si, Montse, creo que así deberia ser, si no los nombraran a dedo. Un ministro como minimo deberia ser además de Ciencias Políticas, algo que corresponda a su ministerio. Pero tienden a no ser los protagonistas de las medidas que emprenden. Como dice Franziska están supeditados a su partido, a su jefe. Tampoco circulan entre ministerios, como suele ocurrir en otras democracias de Europa, ni tienen capacidad para contradecir al jefe de Gobierno, llegado el caso. El cese o la persistencia de un ministro español no tiene tanto que ver con su éxito como sí con que tenga o no tenga desavenencias ideológicas con el presidente. No se pide un premio Nobel, pero si a alguien que entienda de su ministerio.
Una abraçada, Montse.

Trampa de foc (I) de Núria Martí Constans

     Els primers anys del segle XX van ser anys d’avenços, creixement i revolució.   En aquell món dinàmic, les dones hi van tenir un paper ...