Cercar en aquest blog

divendres, 6 de maig del 2011

Vostè hagués matat Bin Laden?//¿Usted hubiera matado a Bin Laden?

Setanta-nou homes i un gos. Una operació mil•limetrada i assajada prèviament en una base nord-americana al Pakistan. Un esperit guerrer i elitista. Al grup número 6 de US Navy Seals, la unitat que dilluns va matar a Osama bin Laden a la mansió on vivia al Pakistan, en diuen l'equip de les estrelles.



L'Equip 6 està envoltat de secretisme. Com explicava ahir TheNew York Times, és poc probable que hi hagi honors públics per als responsables del que per als Estats Units és una gesta esperada. No hi haurà desfilades de la victòria. Però hi haurà llibres i pel alícules. La mort de Bin Laden ha engrandit la llegenda.


Els Navy Seals són literalment "les foques de l'Armada". Però Seal és també l'acrònim anglès d'aire, mar i terra. Amb la Delta Force, els boines verdes i el cos de Marines, els seals formen el club més exclusiu de les forces armades nord-americanes, i són capaços de realitzar les missions més arriscades i sofisticades.


Opinió.

Posats a triar, em desperta més admiració una operació com la del segrest del nazi Adolf Eichmann el maig de 1960 a Buenos Aires, duta a terme de manera brillant per un comando del Mossad. Com és sabut, el màxim responsable del transport de jueus als camps va ser jutjat a Israel i condemnat a morir penjat. Bin Laden no és políticament comparable a Eichmann, perquè el nazisme havia estat derrotat en una guerra convencional en 1945 mentre que el terrorisme islamista encara està actiu i ataca per darrere.

Si estan tan superpreparades no entenc la necessitat de matar a algú que segons sembla no anava armat.No sé, però al meu modest entendre és un assassinat en tota regla. Dic jo que alguns de nosaltres els hagués agradat que li fessin un judici com cal. I si m'equivoco, que segur estic equivocat, proposo que eliminem tota la Justicia. I res ... a partir d'avui, que cadascú es compri una pistola, com en el País millor del món. És clar que es diu que va ser “ojo por ojo”


Doncs el "home" que va matar a Couso està lliure "por aquí". Ja n'hi ha prou amb la conya “del ojo por ojo”


I si parlem de futbol ?.....

castellano

Setenta y nueve hombres y un perro. Una operación milimetrada y ensayada previamente en una base estadounidense en Pakistán. Un espíritu guerrero y elitista. Al grupo número 6 de los US Navy Seals, la unidad que el lunes mató a Osama bin Laden en la mansión donde vivía en Pakistán, lo llaman el equipo de las estrellas.



El Equipo 6 está rodeado de secretismo. Como explicaba ayer TheNew York Times, es poco probable que haya honores públicos para los responsables de lo que para Estados Unidos es una gesta esperada. No habrá desfiles de la victoria. Pero habrá libros y películas. La muerte de Bin Laden ha engrandecido la leyenda.


Los Navy Seals son literalmente “las focas de la Armada”. Pero Seal es también el acrónimo inglés de aire, mar y tierra. Con la Delta Force, los boinas verdes y el cuerpo de Marines, los seals forman el club más exclusivo de las fuerzas armadas estadounidenses, y son capaces de realizar las misiones más arriesgadas y sofisticadas.


Opinión.
Puestos a escoger, me despierta más admiración una operación como la del secuestro del nazi Adolf Eichmann en mayo de 1960 en Buenos Aires, llevada a cabo de manera brillante por un comando del Mossad. Como es sabido, el máximo responsable del transporte de judíos a los campos fue juzgado en Israel y condenado a morir ahorcado. Bin Laden no es políticamente comparable a Eichmann, porque el nazismo había sido derrotado en una guerra convencional en 1945 mientras que el terrorismo islamista todavía está activo y ataca por detrás.

Si estan tan superpreparados no entiendo la necesidad de matar a alguien que por lo visto no iba armado. Vamos, a mi modesto entender es un asesinato en toda regla. Digo yo que algunos de nosotros les hubiese gustado que le hicieran un juicio. Y si me equivoco, que seguro estoy equivocado, propongo que eliminemos a toda la Justicia.Y nada ...a partir de hoy, que cada uno se compre una pistola, como en el Pais mejor del mundo, . Claro que se dice que fue "ojo por ojo"....
  Pues el "hombre" que mato a Couso anda bien suelto "por ahí". Ya está bien con la coña de "ojo por ojo".


Y si hablamos de futbol?.....

2 comentaris:

Hada Isol ♥ ha dit...

Esto puse hoy en mi face:
La Madre Teresa de Calcuta,Adolfo Perez Esquivel y no sé cuantos otros más que fueron premios Nobel de la paz,No usaron la violencia como metodo,por eso recibieron ese premio y Gandhi lo habría merecido mil veces. Admiro a aquellos que lograron cambiar el mundo sin apoyarse en el odio para ello.

Me gusta cuando el mundo civilizado hace las cosas civilizadamente,un juicio y un castigo es lo mejor.
Un abrazo Josep!

Tot Barcelona ha dit...

eso es una pregunta de examen. lo que tengo claro es que no me atrevería a torturar hasta lo inimaginable a una persona para sonsacarle una dirección y, además, hacerlo público para escarnio de los venideros...

Anne Frank

  Annelies Marie Frank , més coneguda com Anne Frank (12 juny 1929  – març de 1945), fou una adolescent alemanya jueva nascuda a Frankfurt d...