Cercar en aquest blog

dilluns, 25 de febrer del 2008

canço per a la meva mestra

Temps, fa temps hi havia, vostè, mestra,
i el seu món de tinter i banc,
pissarra i davantal blanc.
Bon dia, de matí, ens deia dempeus,
entre dues "fotos" i una creu,
una oració i una cançó
i a la galta un petó.

Bon dia mestra...

Però vostè no ha sabut mai, mestra,
que quan volíeu que cantés
que tres per una feien tres
els meus ullets grataven francament
els genolls que púdicament
vostè apretava i apretava
però un número no val

el que una pell rosada...

Malgrat ens feia anar a església
i em prenia la regalèssia
aquell
era un món petit i meravellós,
un món de guixos de colors
que pintàveu vós
i esborràveu vós...
Sols vostè voltada de capellans
donàveu raó per a dir-se "infants"
a un món de quatre pams.

I si mai penseu en mi, mestra,
que dels vostres ullets blaus
hi neixi sempre aquella pau
que feia un xic més dolça l'escola
i no se us faci un nus la gola
dient: "què han fet... on han dut
el meu grapat de menuts..."

perquè vós no sabíeu, mestra,

que el món és el mateix...
que l'home és el mateix...
i no és el mateix,
l'olor de vostè,
ai! mestra,
que l'aire del carrer.

TRADUCCIÓN EN CASTELLANO

Hace tiempo estaba usted maestra en su mundo de tinta y banco
pizarra y delantal blanco.Buenos días,por la mañana,nos decía de pie
entre dos fotos y una cruz,una oración y una canción,y en la mejilla un beso.(...)
Pero usted nunca supo,maestra,que cuando quería que cantara que tres por uno hacían tres,mis ojillos rascaban francamente las rodillas que púdicamente usted apretaba y
apretaba,pero un número no vale lo que una piel rosada...
Pese a que nos hacía ir a la iglesia y me quitaba la regaliz,aquel,era un mundo pequeño y maravilloso.Un mundo de tizas de colores,que usted pintaba...que usted borraba...
Sólo usted,rodeada de curas daba la razón para llamarse "niños" a un mundo de cuatro palmos(...)porque usted, maestra,no sabía que el mundo es el mismo...
que el hombre es el mismo...
Pero no es lo mismo su olor,ay,maestra,que el aire de la calle.
-------------------------------------------------------------------------------------

En mi escuela teniamos un maestro,aquel hombre no nos enseñaba el nombre de los rios de España como los "profes",ni pegaba.Era un poco como el maestro de la pelicula "LA LENGUA DE LAS MARIPOSAS".Hasta que no fui mas grande no entendí que si no hubiese sido por el miedo o su situación -quien sabe- con el no hubiesemos perdido el tiempo.

2 comentaris:

Monica ha dit...

Yo también recuerdo a mis maestras con mucho cariño, pero me parece que los varones, tienen en ella, algunas veces a su primer amor.
Bonito que la recuerdes, la volviste a ver ??
besos amigo
Recién volví y estoy tratando de ponerme al día.

Josep ha dit...

Hola Monica¡Hacía algunos días que no sabía nada de tí.
Si que volví a ver a esta profesora años mas tarde,pero yo no me enamoré de ninguna profesora.Y quiza hubiese sido bonito,pero nosotros éramos muy inocentes,demasiado inocentes.
Un gran abrazo amiga¡

Trampa de foc (I) de Núria Martí Constans

     Els primers anys del segle XX van ser anys d’avenços, creixement i revolució.   En aquell món dinàmic, les dones hi van tenir un paper ...